.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احتمال ورود حیوانات وحشی به دامنه پایین زیستگاه در مازندران
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: با توجه به سرمای هوا احتمال ورود حیوانات وحشی به دامنه پایین زیستگاه وجود دارد.

به گزارش شمال نیوز، کوروس ربیعی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: به عت سرما و برف، برخی از حیوانات مانند قوچ و میش از یخبندان ارتفاعات به دامنه پایین زیستگاه از جمله کنار راه‌ها و حاشیه روستا‌ها می‌آیند و مردم باید مراقب آن‌ها باشند.

 

او افزود: برای جلوگیری از آسیب به این حیوانات از مردم می‌خواهیم وارد حریم امن حیات وحش نشوند و محیط را برای آن‌ها نا امن نکنند.

 

ربیعی بر لزوم حفاظت از دام‌ها به دلیل احتمال حمله حیوانات وحشی برای تغذیه تاکید کرد و افزود: هنگام ورود به قلمرو حیات وحش اولویت با حیات وحش است و دامداران باید آن محدوده‌هایی که احتمال حضور حیات وحش وجود دارد، دام‌های خود را در آنجا رها نکنند.

 

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران ادامه داد: دام‌ها نباید بدون چوپان باشند و چوپان‌ها از رها کردن دام در زیستگاه پلنگ و گرگ خودداری کنند.

 

او گفت: برخی از مناطق زیستگاه کل، بز، قوچ و میش است و اگر این گونه‌ها آسیب ببینند دیگر گونه‌های گوشتخوار به سمت دامدار بومی می‌آیند و چرخه تعادل محیط زیست به هم می‌خورد.

 

ربیعی افزود: قوچ و میش وحشی اغلب برای تهیه غذا به صورت گله‌ای به پایین دست می‌آیند و باید مراقب بود تا جمعیت آن‌ها متفرق نشود.

 

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران با بیان اینکه این حیوانات از سرشاخه درختان و علوفه خشک استفاده می‌کنند، گفت: توزیع یونجه خشک به صورت کوپه‌ای از سوی محیط زیست در مسیر انجام می‌شود تا حیوانات برای جستجوی غذا به مناطق پایین دست نروند.

 

او ادامه داد: توزیع علوفه به این حیوانات هنگام بارش برف سنگین انجام می‌شود و معمولا در چند مرحله زمانی خاص توزیع می‌شود.

 

ربیعی با بیان اینکه جمعیت قوچ و میش در منطقه البرز مرکزی مناسب و خوب است، گفت: در مازندران هزار و ۵۰۰ راس قوچ و میش و ۵۰۰ تا ۷۰۰ راس مرال سرشماری شده است و جمعیت کل و بز بیشتر از قوچ و میش و جمعیت شوکا از مرال بیشتر است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.257 seconds.